Rolul consilierului

  • Consilierea vine în întâmpinarea nevoilor fundamentale ale fiecărui copil: de a comunica şi a se relaţiona armonios cu ceilalţi, de a poseda tehnici de invăţare eficientă şi creativă, de a lua decizii si a rezolva probleme, de a rezista presiunilor negative ale grupului, cunoaşterea de sine şi respectul de sine.
  • Astfel, rolul consilierului este acela de formator si facilitator al dezvoltării armonioase a copilului, a stării lui de bine şi a unei calităţi de viaţă superioară, în toate dimensiunile sale: emoţională, mentală, spirituală, profesională, socială şi fizică.
  • Obiectivele activităţii de consiliere
  • promovarea acceptării de sine (atitudine pozitivă faţă de propria persoană, acceptarea calităţilor/defectelor personale, percepţia pozitivă a experienţelor trecute, prezente şi  viitoare).
  • dezvoltarea personală:relaţii interpersonale armonioase (încredere in oameni, nevoia de a primi şi a da afecţiune), controlul stresului, tehnici de invăţare eficiente, atitudini creative, autonomie (independent, hotărât, rezistent presiunilor grupului), deschiderea spre noi experienţe, capacitate de auto-reflexie, nevoia de provocări, respingerea rutinei.
  • prevenţiadispoziţiei afective negative, a neîncrederii in sine, a comportamentelor de risc, a conflictelor interpersonale, a dificultăţilor de învăţare, a dezadaptării sociale, a situaţiilor de criză

Metode utilizate in cadrul activităţilor de consiliere:

  • observaţia(fişe de observaţie, scale de autoevaluare)
  •  testele
  •  ancheta(chestionare)
  •  conversaţia
  •  studiul de caz
  •  dezbatere in grupuri si perechi
  •  exerciţii de invăţare
  •  activităţi ludice de relaxare
  •  jocuri de rol
  •  comentarea unor texte si imagini